lördag 12 januari 2013

Träning och vila

Igår blev det ett mycket bättre pass på löpbandet. Skönt. 10 minuter spring, 1 minut gå. Bara 35 minuter. Försöker pressa up tempot lite de sista två miuterna av de tio.
Idag hade jag bokat in mig på ett Body Pumppass. Men efter lite resonerande kom jag fram till att det var osmart.
Veckan hittills har innehållit; Måndag träning med Magnus som ledde till träningsvärk i nästan fyra dagar....Tisdag 60 minuter spinning,  Onsdag vila, Torsdag 65minuter löpband, Fredag 35 minuter löpband. I morgon Söndag har jag planerat att spinga ute, och jag skulle tycka det var väldigt skönt om benen inte var helt stumma då.
Dessutom har jag ju mitt nyårslöfte: Ge mig själv möjligheten att utvecklas! Det gör jag inte om jag går för fort fram alternativt tröttnar och tappar fokus. Alltså: Vilodag idag.

Sen är det så att jag i allmänhet tror att de flesta är väl försiktiga med hur mycket man pressar sig. Varierar man sin träning så kan man lägga ner mycket fler timmar än man tror utan att skada sig. Men inte utan att vara grundtränad. Är jag det efter att ha varit igång med träningen 9 veckor, men utgångspunkt från noll? Nä, det var ju just det........

Inga kommentarer: