lördag 5 januari 2013

Baksida lår

Har sedan ett par veckor tillbaka haft ont i baksidan av mitt högra lår. 
Antingen har jag gått ut lite hårt med träningen, vilket känns otroligt. Eller så har jag halkat till och sträckt mig utan att märka det när jag lunkat fram i snömodden. Eller så är jag olika stark i baksida och framsida (eller någon annan obalans) och skapar därmed överbelastning och onödigt spända muskler. Vilket som är det otroligt segt och oroar mig lite. Det har hindrat mig helt från hopprepshoppande, springa har jag kunnat göra och längdåkningen gör att det spänner lite men det känns inte på något oroväckande sätt. Lyfta upp foten för att sätta på höger strumpa är däremot helt omöjligt utan att hjälpa till och lyfta foten med handen.....
Hoppas på att coachen kommer med något klokt på måndag!

Sälen är iaf fantastiskt. Vi har ovanligt bra januariväder. Barnen susar ner för backarna och hanterar knappliften lugnt och säkert. Och de har roligt! Bästa sortens semester, aktiviteter som alla gillar, ren avkoppling och vi somnar allihopa klockan åtta på kvällarna :) Tiden med nattsudd känns långt borta.
Högis har numera ett fint litet gym, som av en händelse ligger fem steg från vårt rum. Perfekt. 

Imorgon åker vi hem för knappa 6 veckor total satsning på vardag, jobb och träning. Sen blir det Thailand i tre veckor och när vi kommer hem är det vår på riktigt -jag älskar mitt liv :))

Inga kommentarer: