torsdag 31 januari 2013

Gnällkärring

Spinning kan vara så otroligt kul, utmanande och grymt givande träning.
Eller så kan den vara som igår. 60 minuter med en ledare som konstant skrek om att höja tempo, dubbla tempo och gärna stå upp samtidigt. Som inte kände in gruppen, inte snappade upp att det var flera som var helt nybörjare och som var mer i sin egen zon än den gemensamma som en bra gruppträningsinstruktör skapar.
Efter 45 minuter gjorde jag något jag aldrig tidigare gjort, jag gick innan passet var slut.
Jag har genomlidit många halvdana spinningpass, och känt att det ändå har varit värt det. Men detta var rent slöseri med tid. Så när målet att få lite värme och cirkulation i benen var uppfyllt så lommade jag hem.

Det positiva i detta är att jag verkligen blir påmind om att uppskatta de bra ledare man får möjlighet att träna med!

Inga kommentarer: