måndag 7 januari 2013

Önskningar inför ett nytt år

2013 är året då träningen ska hållas på en jämn, ganska hög nivå under hela året. Det är också året då jag på riktigt ska erövra löpningen. Eller, löpning känns lite konstigt att kalla det. Jag tror inte att jag någonsin kommer att ägna mig åt löpning. Det blir nog mer någon slags jogg vi pratar om.

Ett antal milstolpar är inplanerade;
Premiärmilen 24/3
Kungsholmen runt 4/5 (milen)
Midnattsloppet 17/8
Stockholm halvmarathon 14/9
Amsterdam marathon 20/10

Bara att skriva ner dem känns skrämmande. Jag har aldrig ens sprungit ett millopp........
Men året ska ägnas åt att göra precis det jag säger åt barnen hela tiden "man kan inte vara bra på någonting från början. Man måste öva, träna, försöka och försöka igen"
Så lätt att säga till andra, så svårt att acceptera när den gäller en själv.
Typiskt exempel; längdåkning i fjällen nu i vecka som gick. Jag nedstämd för att jag åker så otroligt långsamt. Räknar efter hur mycket jag tränat på att åka längd, egentligen. Kommer fram till otroliga 38 kilometer i vuxen ålder. 8 kilometer före tjejvasan för 3 år sedan. 30 kilometer under själva tjejvasan.... Jag blir så trött på mig själv!
Övergripande mål för 2013:
Ge mig själv utrymme att utvecklas

Inga kommentarer: