onsdag 5 december 2012

Istid och träning

Var tvungen att ställa in måndagens pass med Magnus pga en NY hotande förkylning med ont i halsen och huvudvärk. Tack och lov verkar den ge med sig innan den ens blommat ut!
Sprang ett kortare pass på löpbandet igår (utomhus är liksom inte att tänka på......) och allt kändes helt OK. Ja till och med roligt! Så idag lyckades Magnus klämma in en ny tid med rejält fokus på bål och höftstabilitet.
Välbehövligt men ack så jobbigt! Det är ju för jäkligt att man undviker att träna det man behöver och istället hellre lägger fokus på det man redan är hyffsat bra på.....sidoplankan, ja den har ju legat i malpåse ett tag kan man säga!!

Jag är en sucker för positiv feed back, och Magnus är verkligen bra på att ge precis lagom mycket sådan. Själv är jag rätt hård mot mig själv och känner mig missnöjd när jag inte känner att jag levererar.
Så vi har kommit fram till den helt naturliga uppdelningen att Magnus fokuserar på att få mig att träna rätt saker, på rätt sätt och själv lägger jag fokus på att ha tålamod med det inte ännu helt perfekta genomförandet och resultatet!

Snart ut i snöstormen och drivisen......

Inga kommentarer: