söndag 16 december 2012

Snöspringsdebut

Jag hade gett mig den på att springa ute denna helg. Underlaget har förvandlats till snömodd, vattenpölar och då och då en rejäl isfläck.....
Fick sällskap av min bättre hälft, och det gjorde iaf det lite lättare att komma iväg!
Har som uppgift att börja springandet försiktigt med gå/joggintervaller, men eftersom jag verkligen avskyr att frysa så valde jag att springa utan paus i ett oändligt långsamt tempo istället. Efter en halvtimme ungefär kändes det nog.... (märkligt nog sammanföll det med slakmota genom Tantolunden ;)
Förlåt coachen, men kallt är trist och jag är säker på att alla småmuskler föredrog att jag sprang ute? Dessutom har jag följt order till punkt och pricka hittills. På detta sätt blev det bara en kort stunds frys på slutet.

Springa ute i snömodd. Check!
Toknöjd.
Löfte; minst ett springpass ute i veckan
Snömodden blir bra träning inför sandspring på Klong Dao i februari. Åhhhh, sol, sand, hav, thaimassage. Kändes långt bort idag, men snart är vi där!

Inga kommentarer: