torsdag 20 december 2012

Hur går det med vikten?

Jo, tackar som frågar :)
Om man lyfter blicken lite (inte min bästa gren;), så kan jag se en tydlig, stark och bra trend åt rätt håll.
I måndags vägde jag 74.7 kilo. Det är 27.9 ner sedan i somras och 32! kilo ner sen all-time-high i vintras. Trettiotvå kilo. Min självbild har ju inte riktigt hängt med kan man säga, men eftersom det går långsammare nu så är den nog på väg ikapp. Jag har gått ner alla veckor utom en sedan 6e augusti. En ynka vecka har vågen stått stilla.
Om knappa nio kilo så har jag ett normalt BMI och mitt mål är att ha nått dit i mitten av februari. Det kommer kanske inte gå, men det känns ändå viktigt att hålla fast vid det målet. Blir jag bara ordentligt frisk så kan jag öka konditionsträningen och därmed förbränningen lite.
Når jag inte målet vid ett särskilt datum så är det inte hela världen, märker ju på kroppen också att den behöver lite tid på sig att anpassa sig till den nya vikten.

Vill inte att detta bara ska vara en blogg om viktstress och en kamp för att ha en vikt som anses som normal! Men jag har och kommer alltid ha en utmaning i att balansera mitt in och uttag av energi så att det inte resulterar i extrakilon som försämrar min hälsa. Eller för den delen försämrar mina möjligheter att prestera det jag vill fysiskt.
Så, bloggadressen får bestå. Förhoppningsvis blir den snart en mindre viktig del i mitt liv och fokuset kan istället förflyttas mot alla roliga utmaningar som jag vill anta!

Inga kommentarer: