fredag 14 december 2012

Dietpaus

Hade min personal på middag hemma igår. Gick all in med trerätters, mousserande, vin, dessertvin, och avec - det är så roligt att bjuda folk man tycker om på middag och verkligen anstränga sig för att det ska blir bra. Det blev det! Maten blev god, vinerna passade finfint och vi hade mycket trevligt
Ett avsteg från normal kosthållning blev det ju, men jag hade gjort en lite mindre variant på desserten till mig själv, åt lite mindre mat och höll igen på vinet och undvek chipsen helt.
Kändes som en bra kompromiss, och något att träna på hela tiden; kunna njuta av god mat utan att tappa kontrollen.
Dessutom var jag faktiskt på gymmet innan och sprang :) För att inte tala om energin jag brände när jag försökte få vårt nyinflyttade hem i presentabelt skick samtidigt som jag lagade mat.....märks ju att det var ett tag sen man jobbade på krogen. Noll rutin. Mycket spring.

Menyn? Jo:
Välkomstdrink: Louis Bouillot Crémant de Bourgogne Brut
Förrätt Snitt på smördeg med chevrecreme, snitt på kavring med parmesankräm, västerbottenchips
Varmrätt Helstekt älgfilé, jordärskocksmos, rödvinsreduktion, kantarellsås, smörslungade sockerärtor
Vin: Tapiz Reserve Malbec 2010 (mycket gott, rekommenderas!)
Dessert Pannacotta i två lager, mörk choklad och vanilj, toppad med hallon och färska aprikoser
Vin: Nivole

Ja, det där handlade ju varken om träning eller viktminskning - men livet består ju av mycket annat också!

Inga kommentarer: