fredag 17 augusti 2012

Tips och trix

Det finns mycket kunskap och tankar att hämta från människor som har gått igenom liknande arbete med sin vikt och träning. Har i olika omgångar prenumererat på träningstidningar men inte riktigt hittat någon som passar mig.
En sida på nätet som jag tycker har en del klokt att erbjuda är Nyttigt.
Som vanligt gäller ju sunt förnuft och att sålla ut det som man känner att man har någon nytta av. Där finns bland annat ett tips om att lägga upp sitt viktminsknings eller träningsprojekt i etapper på tex 12 veckor.
Det passar mig otroligt mycket bättre än tanken på bestämda viktdelmål. Dessutom råkar ju 12 vara det antal veckor jag tänkt köra VLCD....
Temat för nästkommande 12 blir då istället att övergå till kalorireducerad, grönsaksrik kost och att öka träningsmängden. Den perioden börjar den 29e oktober och jag längtar dit!
Jag hoppas bara att min kropp ska samarbeta med mig nu och fortsätta tappa vikt. Motivationen till att leva på shakes är helt beroende av vad vågen visar.

Inga kommentarer: