fredag 10 augusti 2012

Listan/Dagens smalvinst

Vad gör det så jäkla viktigt att bli smal. För just mig. Listan borde väl toppas av "må bättre, leva längre". Men tråkigt nog vet jag att det inte räcker som argument när någon erbjuder mig en god middag med extra allt. Just i det ögonblicket känns det som en god middag är precis det rätta för att jag ska må optimalt.
Nämnde jag att jag tror att jag är iaf minst normalbegåvad? Märks ju inte vid sådana tillfällen direkt.
OK. Here it is. Skäl som är lätta att visualisera när bea använder sin magiska dragningskraft. När pavlova anfaller mig och när rödvin känns som guds gåva till mänskligheten.
Dagens smalvinst:
* Få plats i flygplansstolen/ på bussen/ på tåget. Utan att vara rädd för att liksom svälla över på någon annans rättmätiga sittplats.

Inga kommentarer: