onsdag 8 augusti 2012

VLCD. Slanka, slankare, slankast

Pulverdieter får mycket pisk så fort de kommer på tal. Det kan jag förstå. Känns ju helt orimligt att det kan vara hälsosamt att leva på enbart pulver som ger ett dagsintag på bara 500 kcal.
Men kära vänner, att som jag bära runt på 102.6 kilo - i runda slängar 36.6 kilo för mycket- är direkt katastrofalt ur hälsoperspektiv. Då känns den helt riktiga devisen "ät mindre, rör dig mer" faktiskt lite som ett hån.
Jag har i perioder tränat nästan osannolikt mycket. Cyklat Vätternrundor, åkt tjejvasor, gått på oändligt många spinnningpass, PT flera gånger i veckan. Kort sagt; varit vältränd. Och ändå har jag på något märkligt sätt alltid hamnat tillbaka i ätagottsittastill-träsket.
Jag vill inte ha det så längre. Heja mig. Lite äldre lite klokare. Och om 8 månader fyller jag 40. Tills dess ska jag bekämpa både min inre och yttre tjockis. HEPP!

Jag börjar med 12 veckor på Slanka, en svensktillverkad VLCD-produkt. 3 shakes om dagen. Vatten. Kaffe. Inget annat.

Inga kommentarer: