onsdag 29 augusti 2012

Milstolpar

Jag är ju som sagt inte så intresserad av att dela in min viktminskning i delmål. Men när jag promenerade till jobbet i morse så tänkte jag lite på att det iaf är så att jag har vissa milstolpar i form av antal kilon som känns viktigare än andra:

Under 100. Check
Under 95. Check
Gått ner 10 kilo (vid 92.6 händer det)
Under  90
Långt hopp till...
Under 82 (som jag hade som startvikt när jag tränade som mest för 2 år sen)
Under 76 (som är en vikt som länge var min "högsta" vikt)
Under 70 (som var där jag var när jag senast kände mig smal)
66 kilo. Mål. Nästan. Normalt BMI
64-65. Där jag vill ligga stabilt resten av livet, och känna mig bekvämt och trygg i.

Att väga någonting på 80 under ett antal veckor känns mycket segt. Liksom ett vakuum. Men det är ju bara att ta sig igenom....och jag är ju inte ens där ännu.....

Inga kommentarer: