måndag 13 augusti 2012

Resultat

Har vänt och vridit på huruvida jag ska föra statistik här. Både när det gäller vikten men också träningen.
Det finns "mot"; man blir knäpp av att stirra sig blind på siffror på vågen och antal timmar på gymmet. Det kan vara sjukt tråkigt att läsa om hur många minuter någon ägnat i trappmaskinen...
Men det finns också "för"; bloggen är till för att jag nu och i framtiden ska kunna följa och reflektera över hur jag tänkt och vad som fungerar bra och mindre bra. Få känna mig stolt över framsteg och ibland få en spark i baken av att se hur lite träningstid jag har klarat av.
Som ett inte helt oviktigt "för" finns ju också hur meningslöst det är att läsa om någon som försöker gå ner i vikt, men som inte berättar hur det går - oslagbart meningslöst!

Så här i början promenerar jag bara. Stegräknare får det bli för att hålla reda på det.
Vikten är ju enkelt. Jag väger mig på måndagar. Eftersom detta är första veckan är det ju mycket vätska som försvinner och glykogendepåer som ska tömmas. Resultat denna vecka: minus 3.3 kilo. Dagens vikt 99.3. Jag har sprängt en viktig gräns vid 100, men eftersom jag mest är besviken på mig själv för att vikten kunnat hamna där så känns det inte riktigt som läge att fira...

Idag har vi städat upp duschen  på jobbet. Det är viktigt om inte annat för symbolikens skull. Den dag jag ger mig ut och springer på lunchen så kommer jag kunna duscha när jag kommer tillbaka. Nice!!

Inga kommentarer: