torsdag 30 augusti 2012

Lätt att gå ner i vikt

Ibland hör man frasen "det är lätt att gå ner i vikt, det är sen som det riktiga jobbet börjar"

Det är ju såklart i mångt och mycket sant! Men när man har många kilon att gå ner så är faktiskt själva viktminskningen en kamp också. Det krävs ett stort fokus och ibland en järnvilja för att inte börja förhandla med sig själv om att man faktiskt kan äta nästan normalt och ändå gå ner. Det är inte sant för mig, och tro mig, jag vet vad jag pratar om. Att röra sig lite mer och äta lite mindre leder för min del faktiskt inte till en särskilt betydande viktnedgång.

Så nu gäller det för mig att hålla fast vid mitt beslut. Det är tolv veckor på pulver. Oavsett vad som händer.
Dessutom måste jag röra mig mer för att hålla förbränningen uppe.
Det är bara att ta mig själv i handen och fortsätta gå på den inslagna vägen!

Inga kommentarer: