fredag 31 augusti 2012

Peppad

Surfade runt på lite olika träningsbloggar medans barnen fredagsmös med popcorn.
Och någon liten inspiration rann liksom över till mig. Så när M skötte läggningen bytte jag om och gick ut i hällregnet. Jag har en app i mobilen "Couch to 5k" som jag bara provat någon enstaka gång i våras.
Den är upplagd för att man på 10 veckor ska gå från soffpotatis till att kunna springa 5 kilometer i sträck.
En vänlig röst säger till en när man ska springa och när det är dags att gå.

Lovade mig själv när jag gick ut att jag skulle starta upp 1a träningstillfället och sen bara springa om jag hade lust. Att vara nöjd med mig själv bara för att jag kom ut en stund trots regnet.
Jag genomförde passet, sprang när jag skulle och är såklart supernöjd!

Jag försöker ignorera tankar på att jag obehindrat sprungit milen och cyklat 30 mil i sträck.
Där är jag ju inte nu.
Från och med här kan det bara bli bättre

Inga kommentarer: