torsdag 23 augusti 2012

Frestelser och fokus

Vissa dagar med VLCD är tuffare än andra!
Igår träffade jag två av mina finaste vänner på krogen och beställde ett glas vitt och en ramlösa......
Ja, alltså, jag drack ju inte vinet -  men det känns oförskämt att sitta på en restaurang utan att beställa något. Mina vänner drack vin och åt mat, jag drack hela min dagsranson av vatten. Och kände mig stolt över min förmåga att fokusera och inte släppa taget :)

Idag på väg hem från dagis stannade vi till på kvarterskrogen och åt middag. Jag beställde en tomatsallad - perfekt för resten av familjen att få lite mer grönsaker att tugga på....

Det vill till nu att jag håller ihop. Det pågår en ständig förhandling i huvudet "man kan äta bra mat med lågt kaloriinnehåll istället, om jag äter mer kan jag träna mer.....osv osv..
Men nu har jag ju en gång för alla bestämt mig. Det är tolv veckor på pulver som gäller och jag har snart klarat en fjärdedel. Lång väg kvar!! Håll ut.

Inga kommentarer: