torsdag 27 september 2012

Sjuk vecka

Det har på många sätt varit en sjuk vecka hittills - hoppas den avslutas lite bättre!
Redan i måndags trillade det minsta barnet och fick en hjärnskakning, i tisdags fick samma barn hög feber och ett trixande och fixande bröt ut. Vem skulle vara hemma med barnet, vem skulle vara på dagis (vi har föräldrakopperativt dagis och där ingår att man är med ett visst antal dagar per år). Hur skulle vi lösa att näst yngsta kom iväg på sin fotbollsträning eftersom mannen fick vara på dagis, mormor vara med sjukt barn och jag gick till jobbet eftersom jag lagt alla mina möten just denna dag för att kunna vara på dagis resten av veckan....Nåja till slut hade vi ordning på allt.
Jag gick till jobbet och där blev jag informerad om att jag skulle bli chef för en annan sektion. Jag har precis lyckats få ordning på min avdelning, jag har de bästa medarbetarna och äntligen trivs jag riktigt bra med min chefsroll. Så denna förändring känns inte så bra.
Rätt stukad kom jag hem och upptäckte att jag själv fått feber....på detta kommer oron över en knöl jag upptäckt i bröstet som ska undersökas på tisdag och jag kan inte sluta tänka på det

Vissa veckor är knepigare än andra att ta sig igenom. Och gissa om jag velat äta precis allt jag inte borde? Har jag gjort det? Nej. Nej jävlar heller att jag ger upp

Nu är jag nästan frisk, oron är kvar och ilskan över jobbet också. Men det är bara att bena ut, en sak i taget och till slut är man ute på andra sidan.

There are no shortcuts to any place worth going

Inga kommentarer: