måndag 17 september 2012

Couch to 5k, vecka 1

Var ute på landet hos mamma och hälsade på.
Kraschade i soffan direkt när vi kom dit och kände mig otroligt naiv som tänkt att jag skulle ut på en liten träningsrunda
Men ett par koppar kaffe senare upptäckte jag att telefonens batteri höll på att ta slut. Insåg att utan app och musik i öronen så skulle träningen definitivt frysa inne. Så det var bara att ta sig samman och sätta ena foten framför den andra. Nöjd efteråt? Jajamänsan :)

Så nu är första veckan med couch to 5k avklarad. De första passen är ju mycket snälla, men måste väl erkänna att det ändå är en fullt tillräcklig utmaning för mig. Nästa veckas pass blir lite mer jogg, lite mindre gå och jag känner mig helt säker på att jag kommer slutföra detta och om 8 veckor springa en halvmil obehindrat. Helt säker......

Helt

Inga kommentarer: