fredag 23 november 2012

Träningsvärken från h-v-tet

Ajajaj       AJ.
Vaknade i morse och kände efter innan jag gick ur sängen. Det kändes helt OK. Lite stel i rumpan och baksida lår, men inget som direkt begränsade mig. Blev nästan lite besviken och tänkte att jag nog inte tog i så mycket som jag trodde igår. Förmiddagen gick och framåt lunch började jag, eh, stelna till...
Fattade snabbt beslutet att ta mig till gymmet och löpbandet. Hade en stark känsla av att det annars kan dröja innan jag kommer igång med passen spring/gång som jag fått i läxa av Magnus.

Sagt och gjort, en halvtimme med omväxlande gång och spring på 1% lutning för att iaf ta bort lite av fördelen av bandet kontra ute. Kände mig ganska stark. Orkade sträcka på mig, ha en bra frekvens på fötterna, men var tillräckligt stel för att lyda order och inte springa mer än anvisat

Och nu. Nu rör jag mig så mycket möda att min man jämför det med hur rörlig jag var dagen efter mina kejsarsnitt. Jag invänder inte. Gnäller lite, men är egentligen sjukt nöjd med alltihop :)

Inga kommentarer: